Το φιάσκο της Crytek στην φετινή Ε3

Το φιάσκο της Crytek στην φετινή Ε3

 

Το Crysis 2 ήταν αναμφισβήτητα ένα από τα παιχνίδια που έκλεψαν την παράσταση στην φετινή Ε3. Τα γραφικά του και το νέο του περιβάλλον κατάφεραν να δώσουν μια ανάσα ανανέωσης στα παιχνίδια της Crytek, ενώ η multiplatform φύση του το έφερε κατευθείαν στο προσκήνιο. Ναι, οι console gamers θα έχουν την ευκαιρία να το χαρούν και η Crytek προσπάθησε να τους χαϊδέψει τα αυτιά στην φετινή Ε3. Και δυστυχώς για αυτούς, απέτυχε παταγωδώς.

 

Όλα έβαιναν ιδανικά για την Crytek και ο gaming Τύπος παραληρούσε για το ομορφότερο παιχνίδι της έκθεσης. Το οπτικό θέαμα ήταν εκπληκτικό και ξεπερνούσε οτιδήποτε είχαμε δει στις κονσόλες μέχρι στιγμής. Σαφώς και δεν πλησίαζε τις υψηλές ρυθμίσεις της PC έκδοσης του αρχικού τίτλου, αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Αυτό που μου κίνησε αρχικά την περιέργεια όμως, ήταν το ότι δεν υπήρχαν καθόλου framedrops στην έκδοση που παρουσίασε η Crytek στην Ε3. Κι αυτό γιατί στο δείγμα που μας είχε παρουσιάσει πριν από λίγο καιρό στην GDC, υπήρχαν αρκετές πτώσεις του framerate και έντονο aliasing. Μήπως η Crytek σε αυτό το λιγοστό χρονικό διάστημα βρήκε την μαγική συνταγή; Ή μήπως παιζόταν κάτι άλλο πίσω από τις πλάτες μας;

 

Τα πάντα ήρθαν στο φως στην παρουσίαση που φιλοξένησε το γνωστό gaming site, IGN. Στην παρουσίαση του Crysis 2, το παιχνίδι… κράσαρε. Το show του παραλόγου συνεχίστηκε όταν ο δοκιμαστής έτρεξε την συντόμευση του Crysis 2 από την επιφάνεια εργασίας για να επιστρέψει στο παιχνίδι. Crytek was busted. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τι έγινε εκείνη την μέρα και ας καταρρίψουμε μια και καλή τα γελοία επιχειρήματα μερικών σχετικά με αυτή την παρουσίαση.

 

Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω εικόνα, όταν το Crysis 2 κράσαρε, το PC έτρεχε τα Windows 7 και η επιφάνεια εργασίας είχε τέσσερα εικονίδια. Παρατηρήστε ότι δεν υπάρχει ίχνος από κάποιον media player που να υποστηρίζει τις θεωρίες συνωμοσίας ότι βλέπαμε κάποιο video του παιχνιδιού. Το εικονίδιο του κάδου ανακυκλώσεως νομίζω ότι είναι γνωστό σε όλους σας, οπότε θα εστιάσουμε την προσοχή μας στις δύο συντομεύσεις του Crysis 2 με την ονομασία “Terminal” και “CentralStation”. Θα πρέπει να μάθετε επίσης ότι στην Ε3 παρουσιάστηκαν δύο χάρτες, με την ονομασία Terminal και Central Station. Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια; Καλά μαντέψατε.

 

Αρκετό ενδιαφέρον επίσης εμφανίζει το τελευταίο εικονίδιο με την ονομασία “Xbox360 Neighborhood”. Η βασική λειτουργία του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η αντιγραφή των δεδομένων από το PC στον σκληρό δίσκο ενός Xbox 360 dev kit (η ειδική έκδοση του Xbox360 που χρησιμοποιούν οι developers). Σκεφτείτε το σαν το γνωστό μας FTP. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω εφαρμογή για να “τρέξει” το Xbox360 τα δεδομένα από το PC on-the-fly, πράγμα που ισχυρίζονται αρκετοί που θέλουν να υπερασπιστούν την Crytek.

 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι είτε πρέπει μέσω του Xbox360 Neighborhood να αντιγραφεί ο κώδικας του παιχνιδιού στον σκληρό δίσκο του Xbox360, είτε να εγγραφεί σε ένα DL DVD. Αφού γίνει η παραπάνω διαδικασία, το Xbox360 dev kit τρέχει από το Launcher Menu το παιχνίδι. Με απλά και πιο κατανοητά λόγια, δεν μπορεί να ενεργοποιήσει κάποιος από ένα shortcut του PC το Xbox360 του και να παίζει εκεί το παιχνίδι. Σαν να μην έφταναν αυτά όμως, οι εκδόσεις των dev kits που χρησιμοποιούνται στις εκθέσεις όπως την Ε3 είναι τα Demo Kits που μπορούν μονάχα να τρέχουν ανυπόγραφο κώδικα και να συνδεθούν στο PartnerNet Δίκτυο. Δεν προσφέρουν debugging (αυτό έλειπε να έκαναν debug στην Ε3… εκεί κι αν γελούσαμε όλοι μας) ή κάποιες άλλες, μαγικές δυνατότητες.

 

Αρκετοί δε, ισχυρίζονται ότι το PC της παρουσίασης προσομοίωνε/εξομοίωνε τον κώδικα του Xbox360. Τέτοια σενάρια θεωρούνται απλά γελοία. Είτε τρέχει ένα παιχνίδι στο X360, είτε τρέχει στο PC με μειωμένα settings; Και δεν τίθεται θέμα εξομοίωσης, καθότι απαιτείται τεράστια επεξεργαστική ισχύς για να εξομοιωθεί ικανοποιητικά ένα σύστημα όπως το Xbox360. Δεν είχε κανέναν λόγο η Crytek να προσομοιώσει την Xbox360 έκδοση… εκτός κι αν ήθελε να αποφύγει σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπιζε. Σε αυτή την περίπτωση γιατί δεν παραδέχτηκε κατευθείαν ότι πρόκειται για την PC έκδοση με μειωμένα settings; Γιατί δεν αποκάλυψε τα specs του PC που χρησιμοποίησαν; Γιατί η EA απαγόρευσε από το IGN να ανεβάσει το video της συγκεκριμένης παρουσίασης και προσπαθεί να την απαγορέψει κι από το YouTube; Γιατί η Crytek στις δηλώσεις της μετά το εν λόγω σκηνικό μιλάει για «Xbox360 ή για PC στα settings του Xbox360» (αν έτρεχε όντως σε Xbox360, γιατί οι ίδιοι οι developers δίνουν την δεύτερη επιλογή);

 

Η αλήθεια είναι απλή και βρίσκεται στην εικόνα που συνοδεύει το άρθρο. Η Crytek στην Ε3 παρουσίασε PC footage του Crysis 2 κι όχι Xbox360 footage. Είναι κρίμα που το Γερμανικό studio δεν το παραδέχτηκε κατευθείαν. Κι ευτυχώς που στάθηκε άτυχο, διαφορετικά δεν θα είχε αποκαλυφθεί το φιάσκο του. Κρίμα, κρίμα… κρίμα!

 

Γιάννης Παπαδόπουλος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *