Προσοχή: Νέα διαδικτυακή εξαπάτηση σε χρήστες του διαδικτύου με δωροεπιταγές
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μας ενημερώνει για νέα μεγάλη διαδικτυακή επίθεση από επιτήδειους χάκερς που συμβαίνει αυτή την περίοδο σε πολλούς ανυποψίαστους και αθώους χρήστες.
Η απάτη γίνεται μέσω παραπλανητικών μηνυμάτων σε διαδικτυακή εφαρμογή, και έχει στόχο τη συλλογή προσωπικών δεδομένων διαφόρων χρηστών,τα οποία θα χρησιμοποιηθούν αργότερα για την οικονομική τους εξαπάτηση και πιθανώς για άλλους κακόβουλους σκοπούς.
Τα μηνύματα αυτά προτρέπουν τους χρήστες να κλικάρουν πάνω σε συνδέσμους, και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ερωτήσεις για να κερδίσουν δωροεπιταγή που ανήκει σε μεγάλες αλυσσίδες καταστημάτων σουπερμάρκετ, όπως ο Σκλαβενίτης.
Ο Σκλαβενίτης ήδη έβγαλε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι δεν έχει καμία σχέση με αυτούς τους ψεύτικους διαγωνισμούς, και ότι παράνομα χρησιμοποιούνται η επωνυμία, τα σήματα, οι φωτογραφίες και λοιπά στοιχεία των Εταιρειών του Ομίλου του.
Έπειτα, οι χρήστες καλούνται να διαδώσουν το δήθεν διαγωνισμό στα κοινωνικά δίκτυα και να καταχωρήσουν προσωπικά τους δεδομένα, όπως διευθύνσεις κατοικιών τους και αριθμούς τηλεφώνων τους.
Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, εύκολα μπορεί κάποιος να πιστέψει ότι τα μηνύματα είναι αληθινά και να εξαπατηθεί, εφόσον νομίζει ότι προέρχονται από γνωστές αλυσσίδες καταστημάτων. Επίσης, η εξάπλωση της απάτης λαμβάνει χώρα με γοργούς ρυθμούς, εφόσον γίνεται κοινοποίηση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν χιλιάδες χρήστες.
Προκειμένου να αποδυναμωθεί το φαινόμενο, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προτείνει μια σειρά από μέτρα στους πολίτες, έτσι ώστε να μην πέσουν θύματα αυτής της απάτης.
Συγκεκριμένα, τους προτείνει να μην απαντάνε σε τέτοια είδους μηνύματα με διαγωνισμούς, και να μη συμμετέχουν σε έρευνες όπου καλούνται να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία. Επίσης, τους ενημερώνει ότι η συμμετοχή σε διαγωνισμούς με δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των όρων συμμετοχής, οι οποίοι θα πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συμβολαιογράφο.
Ακόμα, τους συστήνει να έχουν διαβάσει προσεκτικά όλους τους όρους και προϋποθέσεις που υπάρχουν για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και το αναγραφόμενο κόστος βέβαια, αφού είναι πιθανόν οι δωρεάν προσφορές και η συμμετοχή σε κληρώσεις να συνοδεύονται από συνδρομητικές υπηρεσίες ή από την αποστολή πολυάριθμων SMS.
Τέλος, επισημαίνει ότι η χρήση Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης (Υ.Π.Π.) έχει αρκετά υψηλό κόστος κλήσεων και μηνυμάτων.